onsdag 21 januari 2009

Receptsamling

I det här inlägget kommer jag att samla alla recept jag har i min pärm i köket. Det är alla recept som vi använder men som inte finns i kokböcker.

Då jag redan har alla i wordformat sedan tidigare så tänkte jag att detta är ett enkelt sätt att dela med sig av dem.. :-)

Jag kommer att uppdatera detta inlägget kontinuerligt, så är ni sugna på nåt recept så ligger länk i högermenyn.

Kommentera gärna om ni provar något recept!

Apelsinmarmelad
Bananfudge
Bananmuffins
Biff grön curry
Blåbärsfluff
Brownies med mascarpone
Brynost
Böngryta
Carbonara med kassler
Carbonara
Ceasarsallad
Chokladbollar
Cheesecake med mjölkchoklad
Chokladdoppad lakritskola med flingsalt
Chokladkola
Chokladmaränger
Chokladtryffel
Daimtårta
Dumlekakor
Enchiladas
Falukorvsgryta med honungsäpplen
Fetaostbiffar
Fiskgratäng
Fiskgryta
Flygande Jakob
Fläskfilégryta med kantareller
Fläskfilé i basilikasås
Fläskfilé i ost- och senapssås
Frallor
Frityrsmet
Frukostbröd i våffeljärn
Grova kringlor
Grova tekakor
Grönsakspasta med yoghurtdressing
Grötbullar
Hallonkaka
Hallonmuffins
Havrebullar
Italiensk fiskgratäng
Italiensk ostsoppa
Italiensk potatissallad
Kall paj
Kladdkaka
Kladdkakemuffins
Kolakakor
Kycklinggryta
Kycklingpaj
Kålpudding
Köttsoppa
Lammfärsbiffar
Laxsoppa
Kladdsallad
Lussebullar
Makaronilåda
Mascarpone med lime, tryffel och hallon
Mexikansk räkrätt
Morotsbröd
Morotskaka
Morotssoppa
Ostpajer (mini)
Paella
Pannbiff med örtmos och sky
Pannkakor
Pastagratäng
Pasta italiano
Pasta med musslor
Piroger
Remouladsås
Risotto
Risotta á la mamma
Räkmuffins
Räkor med sweet chili
Räksoppa
Saffransbullar med mandelmassa
Saffranskaka
Saftig snabblimpa
Skinkpaj
Smörgåstårta
Snickerskaka
Spenatsoppa
Solros- och pumpakärnbröd
Tacopaj
Thaisoppa
Tiramisu
Tobleronefondue
Tobleronemousse
Tomatpaj
Tomatsoppa med ravioli
Tunnbröd
Ugnspannkaka
Varm smörgåstårta
Vit chokladmousse med limemarinerade bär
Vit chokladtryffel
Vit kladdchokladkaka
Vitkålssallad
Äppelkräm
Äppelmos

4 kommentarer:

  1. Så bekvämt att ha dina tips inom räckhåll, både när inspirationen tryter och ifall jag inte hittar recept jag fått förut!
    Tack! Mamma

    SvaraRadera
  2. Vad kul du skaffade en ny Gillar verkligen dina recept.Dem på tekakorna har uppskattats av alla som smakat dem här hemma:)
    Hehe ja men det är kul vara en amatör i köket med :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul med matblogg! Här ska jag gå in och titta ofta... Det händer allt som oftast att man behöver inspiration, tycker jag. Hoppas allt är bra med er! Kram Annacarin

    SvaraRadera
  4. Svar: Vad roligt att du gillar min blogg!! :-)
    Här hittar man ju en massa smarriga saker med! Mumsmums!

    Självklart får du länka till min blogg! Det är bara roligt!! :-)

    Ha det gott!
    // Jennie

    SvaraRadera