söndag 25 april 2010

Balkongodling

Jag längtar efter en trädgård! Hade jag haft det hade jag kunnat leva ut alla mina visioner, men nu får jag hålla mig till balkongen.. Som tur är har vi två balkongen varav den stooora är inglasad, så jag har lite yta att vara på.. :-)

Vi fick tidigare i år en hel liten bytta med tomatplantor av svärfar. Jag har nu planterat om dem i egna krukor och räknat dem till 25 st! Det blir till att dela ut lite plantor tror jag, för så stor är inte balkongen så att alla de plantorna ryms!



Krukorna är gjorda i tidningspapper, det fiffiga med dem är att när plantorna ska ner i större kruka så sätter man ner hel alltihop i jorden och låter tidningspapperet förmultna. Beskrivning till hur man gör krukorna hittar du HÄR!

Jag har även lite kryddor på gång, närmare bestämt oregano, mynta, gräslök, citronmeliss och chilipeppar. De är planterade idag!



Även här har jag återvunnit material till krukorna, det är helt vanliga konservburkar som jag borrat några hål i botten på och sen planterat i dem. En stump jutesnöre runt burken håller en tag på plats som visar vad det är för krydda.




Vad odlar Du?


http://matbloggen-chili.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Tyvärr odlar jag ingenting då en liten balkong mot norr är hopplöst. Men jag ser framemot en trädgård att odla i längre fram!

    SvaraRadera