tisdag 6 april 2010

Exotisk kassler

Jag hoppas att ni alla har haft en bra påsk!
Vi tog en sväng till sambons föräldrar och vilade upp oss, paus från vardagen, internet osv.. :-)

Idag har jag dammat av ett gammalt recept ur hemkunskapsboken jag fick i högstadiet. Det här tycker jag att ni ska prova! :-)



Exotisk kassler, 4 pers.
800 g kassler
2,5 dl matlagningsgrädde
1 tsk curry
1/2 köttbuljongtärning
8 ananasringar

* Blanda grädde, curry och buljongtärning i en ugnsform. Sätt in i ugnen i 5 minuter, 225 grader.
* Lägg sedan i köttet i formen och sätt in i ugnen i 1o minuter.
* Avsluta med att lägga på ananasringarna (i bitar) och skjuts in i ugnen i ytterligare 5 minuter.

Servera med ris.


http://matbloggen-chili.blogspot.com

3 kommentarer:

  1. Det där minns jag att vi åt hemma då på 80-talet :) Vilka minnen!

    SvaraRadera
  2. Enkelt o gott. Testa att byt ut grädden mot kokosmjölk också. :)

    SvaraRadera
  3. Anna-Maria: Aha, spännande, det får provas vid tillfälle! :-)

    SvaraRadera