tisdag 7 april 2009

Misslyckad soppa! :-(

Avokadosoppan verkar inte ha varit min grej.. jag hade köpt extra stora avokados men de verkade inte ha alls samma konsistens som vanliga avokados, utan trots att den var rätt mjuk när man klämde på den så var den stenhård när jag skulle arbeta med den..

Så, när jag höll på att gröpa ur skalen så slant jag och smällde till bunken med den redan vispade grädden.. suck liksom! Grädden for över halva köket, bara att plocka fram trasan..

Men jag jobbade på och lyckades till slut även mosa avokadon trots att den var så omogen.. När det sen var dags att göra själva soppan så lyckades jag skära grädden så soppan blev alldeles grynig.. :-(

Inte riktigt min dag idag.. och av förklarliga skäl får ni ingen fin bild på soppan här i bloggen.. *skrattar*
Men den var fullt ätbar med lite creme fraiche och räkor till..

Nu håller jag på med lite påskgodis.. får hoppas det går bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar