onsdag 6 januari 2010

Tömmer och fyller frysen

Idag när jag är ledig tänkte jag passa på att dona lite extra i köket, det är ändå så kallt ute så man vill mest vara inne.. och ugnen kan ju få sprida lite extra värme här inne.. :-)

Vi har en rätt liten frys, vilket kan vara rätt så frustrerande ibland. Så nu åker de sista blåbären ut, jag tänkte koka ihop en sylt av dem.

Sen tänkte jag även sno ihop lite piroger, det är alltid bra att ha färdigt i frysen! Och så till sist tänkte jag baka kolakakor, GOTT! :-)

Jag sitter och laddar med en kopp kaffe, sen är det dags att köra igång!

1 kommentar:

  1. Jag har nyss tömt frysen på dess innehåll och burit ut allt. Med 30 graders kyla ute passar det bra att frosta av frysen. Som det ser ut nu, enligt väderprognoserna, behöver jag inte ha någon brådska med att ta in matvarorna igen.

    Brrr... så kallt det är.

    SvaraRadera