lördag 14 februari 2009

Skaldjursfrossa!

Ikväll har vi bokstavligt talat VRÄKT i oss skaldjur och det var såååå gott!
Vi hade köpt musslor, räkor, en krabba och en kungskrabbeklo. Musslorna kokade vi och vitlöksgratinerade, men det andra serverade vi bara som det var med lite baguett och aioli till.

Till detta drack vi ett mousserande vitt vin.. Och en tobleronemousse till efterrätt..

Nu laddar vi inför melodifestivalen, det blir en riktig myskväll ikväll! :-)




Musslorna när de precis kommit ur grytan.


Musslorna är lagda i en ugnsform och så har vi klickat ut vitlökssmör över dem. Sen gratinerade vi dem i 200 grader i ca 10 minuter.


Tobleronemousse med hallon.

3 kommentarer:

  1. Jag har fortfarande aldrig testat den där moussen som det talas så gott om. Måste nog göra det.

    SvaraRadera
  2. Ja eftersom jag har en liten weakspot för just skaldjur, skumpa och dagar som ska få oss att älskar mera så kan ni räkna med att detta kommer att få ett bra betyg! Sen så hade jag själv en underbar alla hjärtansdag…min alla hjärtans dag för betyget guld 10/10, men nog om det…..betyget för ingelöf mat blir Brun!....7/10

    SvaraRadera
  3. Åh du store kines vad det där såg gott ut! Jag ÄLSKAR skaldjur och en riktig skaldjurstallrik går alltid hem hos mig. Den där moussen såg inte otäck ut heller :-P Trevlig helg!

    SvaraRadera